Fysiotherapie


Fysiotherapie

……………………………………………………………………………….fysiotherapie_image

Algemeen

Wat is fysiotherapie en voor wie?

Fysiotherapie houdt zich bezig met klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat. Dat wil zeggen dat deel van uw lichaam dat u primair gebruikt om u staande en/of in beweging te houden.

Fysiotherapie is geschikt voor mensen die klachten ondervinden aan gewrichten, spieren, zenuwstelsel en/of bindweefsel.


Werkwijze

Na intake en onderzoek worden de behandeldoelen en het behandelplan vastgesteld.

Behandelmogelijkheden zijn:

  • Houdings en bewegingstherapie
  • Massage en triggerpointbehandeling
  • Dryneedling
  • Kinesiotaping
  • Stabiliteitstraining op de bal (stabiliteit van wervelkolom en gewrichten verbetert)
  • Adviezen voor balans tussen belasting en belastbaarheid, en/of leefstijl

Aanmelding

Een afspraak kan gemaakt worden met of zonder verwijzing. Aan een voorkeur voor een therapeut(e) wordt uiteraard tegemoet gekomen. Als u die niet heeft, maakt u, na het kort telefonisch inventariseren van uw hulpvraag, een afspraak bij een bij uw hulpvraag passende therapeut.


Vergoeding

Fysiotherapie wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Bij een chronische aandoening is er vergoeding uit de basisverzekering, de eerste 20 behandelingen komen voor eigen rekening of, indien u aanvullend verzekerd bent, vanuit die polis.


Ons Team

In de Praktijk werken de volgende fysiotherapeuten:

  • Jelle Buning
  • Nienke Heijink
  • Annet Albering
  • Peter Klamer

Zij zijn allen geregistreerd bij het centraal kwaliteitsregister fysiotherapie.


Stabiliteitsoefeningen op de balOefening op de bal

Bij herhaaldelijke spierklachten in de rug, schouders, nek en heupen kan stabiliteitstraining op de bal een gunstig effect hebben. Bij stabiliteitstraining wordt gebruik gemaakt van een swissbal en op een ontspannen en verantwoorde manier gewerkt aan het hervinden van de balans.

Het effect kan zijn:

  • vergroten van de spierfunctie van de diepe rug- en buikspieren
  • meer soepelheid in de onderrug
  • minder spierspanning in de grote spiergroepen
  • verbetering coördinatie, balans en stabiliteit
  • meer bewegingsgevoel, meer zelfzekerheid.